W poniedziałek 22 listopada lekcje języka polskiego w klasie siódmej wyglądały nieco inaczej. Na ten dzień uczniowie mieli przeczytać nowelę Henryka Sienkiewicza „Latarnik”. Zamiast usiąść jak zwykle w ławkach ruszyli na poszukiwania zadań oraz elementów, które miały im pomóc w ich rozwiązaniu. Zadania mogły być wszędzie – nawet za kaloryferem czy pod zlewem...
Po odszukaniu wskazówek uczniowie przystąpili do rozwiązywania trzech zadań dotyczących teorii noweli, symboliki latarni oraz cech Skawińskiego. Ponadto trzeba było uzupełnić CV bohatera uwzględniające jego doświadczenia zawodowe, udział w walkach oraz zdobyte w nich odznaczenia. Wskazówki były pomocne, chociaż nie zawsze proste do odszyfrowania, po 60 minutach udało się rozwiązać prawie wszystkie zadania, co było kluczem umożliwiającym opuszczenie sali... Przy okazji okazało się, że nie wszyscy zapoznali się z lekturą. Pozostaje nadzieja, że lekcja i zdobyte na niej wiadomości pozostaną w pamięci uczniów.